Tuesday, September 20, 2011

terbukti bodoh

Ini sepatutnya entry semalam. jadi, anggaplah hari ini hari Isnin.

Assalamualaikum. hari ni aku tak tahu hari ke berapa aku menduduki peperiksaan percubaan SPM. peduli apa dan hari ni hari yang paling malang sekali sepanjang aku menduduki peperiksaan. terasa diri ni memang bodoh. kau tahu tak bodoh? kalau tak tahu maknanya kau bodoh. jangan nak terasa. aku tak pernah terduga benda ni jadi dekat aku. lansung tak. tak terlintas dekat fikiran mahupun melintas jalan. k gurau je. aku rasa macam nak menangis kau tahu. sebenarnya memang dah menangis. aku menangis ayu-ayu sambil menekup muka. kalau boleh nak meraung-raung tapi nanti malu la muka aku yang hensem ni. benda malang ni berlaku selepas aku menjawab kertas peperiksaan Sains satu. ye kertas satu. soalan objektif yang kau suka jawab tembak-tembak tu. tuan punya kandang KONUTA ni pun dua kali lima bahagi lima kali dua suka jawab macam tu. nampak sangat la setuupid.

tengah syiokkk bulat-bulatkan jawapan, akhirnya aku tiba di perhentian terakhir iaitu soalan terakhir. hihi. aku dengan gelabah terus tengok jam yang tengah seronok bergayut dekat dinding. pehh banyak lagi masa. lagi setengah jam. tiba-tiba terasa diri macam hakim yang bijaksana. boleh la aku semak balik soalan yang aku tak pasti jawapannya. semak punya semak, eh tinggal lagi tiga minit je dan tettttt satu jam lima minit yang berharga telah berlalu pergi dengan jelingan kejam. aku pun menghantar kertas jawapan bertindihkan kertas soalan dengan keyakinan yang tinggi. memang tak boleh nak blah la yang aku yakin. lepas hantar kertas Sains ni la benda malang tu berlaku. rasa camtakbest nak cerita sebab memang terbukti kebodohan aku dekat situ. orang kata tak baik cakap diri sendiri bodoh tapi memang terserlah kot kebodohan tu. kalau ada budak sombong pandai dekat situ memang terus tunding jari dekat aku sambil cakap, jap gelak dulu " hahaha dasar bodoh". aku cakap kalau. nasib baik tak ada. kawan sekelas aku, Fadhilah Comot pun terkejut. tak pernah terjadi. sekarang nahhhhhhh dah kena memang tak boleh nak patah balik. hidup ni bukan ada button backspace. alangkah tak indahnya hari Isnin aku yang bertarikhkan 19092011. tidak begitu menawan tarikhnya. mungkin ini ada kaitan dengan benda malang yang berlaku tu. kurang asam, suka hati aku tuduh tarikh. dan kertas Sains dua agak payah. aku rasa kertas dua tak dapat cover benda malang tu. ahhhhhhhhhhhhhh!

aku dah fikir masak-masak tak jadi cerita benda malang tu tapi aku dah fikir nak masak air. k gurau lagi. biarlah benda malang tu hanya aku dan rakan sekelas aku je yang tahu. biarlah benda malang tu terkubur dengan sendirinya. biarlah benda malang tu hilang tanpa jejak. biarlah dan biarlah. kalau nak tahu tegur la iteww dekat laman mukabuku. haha cambangang. oh nanti aku dah berumur duwopuloh ke atas, aku nak baca balik entry ni. aku nak gelak dekat diri sendiri. aku rasa masa tu memang aku terbukti bodoh. makan keuw teow dengan sudu, gua chow dulu. bai.

maaf banyak perkataan bodoh. biarlah, macam kau tak pernah cakap.

*hari ini hidup malang, esok pulang cemerlang, gemilang, terbilang*




2 comments:

  1. ....Serius kau baru je buat aku baca pepanjang camtu tapi last2 tak bagitau pun cerita sebenar ?

    =_______________________________=

    ReplyDelete