Wednesday, September 28, 2011

markah addmath

Assalamualaikum.

syukur hari ini aku masih bernafas dan hari Rabu bosan. bosan dan bosan. aku pergi sekolah bosan. duduk terlentang dekat rumah berganda bosan. agaknya lah. padahal duduk rumah menghadap laptop, on internet dan memulakan misi di facebook. misi tahi. kalau tak menghadap laptop, tv menjadi mangsa. tapi bosan-bosan dekat sekolah aku masih tertawa melihat telatah kawan-kawan aku. ada yang comel. ada yang cool. ada yang hensem macam aku. ada yang lawak. ada yang teruja. bila ada yang teruja yang sebelah lagi muka mencuka. aku rasa aku dah hampir masuk tajuk. kau tak rasa? sila baca dari titik permulaan sehingga kau rasa. bukan rasa makanan. rasa perasaan itu. perasaan yang aku dah memulakan tajuk. haha siut ni.

dan jyeah hari ni aku dapat markah Matematik Tambahan. siapa yang tak teruja? aku la yang tak teruja tu. tengah sedap melayan lagu Korea yang didendangkan sendiri oleh empunya blog ini, tiba-tiba seorang manusia bertubuh ramping lengkap berbaju kurung berjalan masuk ke kelas kami sambil tangannya yang mulus memegang erat kertas misteri itu. sangat misteri sehingga sebahagian penduduk lima Akaun satu kelihatan teruja tak termasuk aku. aku hanya duduk bersandar di atas kerusi biru yang rapuh dan usang sambil menunggu nama Nabilah Sawal dipanggil keluar. aku yang tak teruja ni tiba-tiba bangkit. bangkit dengan gagah ke depan. ke meja cikgu. Alhamdullilah, aku lah antara pelajar lima Akaun satu yang tergolong dalam empat belas orang yang lulus itu. walaupun aku lulus aku sangat-sangat lah tak teruja. kenapa selalu tak teruja? aku rasa aku tak ada perasaan teruja tu. entah la. pedulilah dengan perasaan teruja. lebih utama dan penting sekarang adalah aku. maksud aku markah Matematik Tambahan aku dah lulus. markah lulus aku tidaklah segempak mana. setakat lulus ala-ala kadar buat apa. empat puluh lima peratus je. aku nak lapan puluh peratus yang dulu. ketika aku mula-mula mengenali isi hati subjek Matematik Tambahan. gila nikmat dapat lapan puluh untuk subjek Matematik Tambahan. kelihatan agak melampau bagi orang sekeliling aku yang tak puas hati. kau tahu tak sebab apa aku boleh capai lapan puluh? sebab hanya bab satu je yang masuk. peace.

*akaun tak gagal, addmath gagal. addmath tak gagal akaun gagal. babun seh.


No comments:

Post a Comment