Saturday, August 20, 2011

Block B's Zico

Assalammualaikum and yo wasap. You know Zico? No? let's check this out.


Hye saya Zico yang berambut unik.


Role: Leader, rapper, Junhyung and GD wannabe
Real Name: Woo Jiho (우지호)
Birthday: 14 September 1992 (19)
Birthplace: Mapo, Seoul
Siblings: Woo Taewoon (Co-Ed)
Height: 182cm
Weight: 65kg


FACTS
- Used to be an SM. Trainee.
- Was upposed to be a part of SHINee, got kicked out by Minho.
- Released a mixtape in 2010 titled ZICO on the Block which contains 19 tracks feat. other hip hop artists; Park Kyung [Block B], Andup, 최음제, Han Hae, Mino, Uglyduck, and Gganmo (blockbintl.tumblr.com)


*muka Minho boleh buat perempuan cair memang la Zico kena tendang.


Maklumat tambahan yang saya jumpai di sini :


Experience: participated in lyric making, rap in Harmonics digital single [The Letter],
participated in lyric making, rap in ChoPD [Victory] 한국힙합에 바란다,
participated in lyric making, rap in ChoPD VS Verbal Jint [2 The Hard Way] 종의 기원, Map Music,
participated in lyric making, rap in Jung Seulgi [결국 제자리] 보란듯이,
participated in a rap session in IU “Marshmallow”,
participated in lyric making, rap in Jung Seulgi [주변인],
participated in rap in Bizniz [Ego] Hero Music,
participated in lyric making, rap in Miss S’s mini album [Miss independent] it’s not over,
participated in lyric making, rap in Faddy Robot [Foundation vol 1],
Mixtape vol.1 [Zico on the Block],
participated in Mnet’s Aura Concert,
helped produce Block B 1st single album [Do You Wanna B?].


Excited? Jom tengok ni :


I fall in love with :

Mic Swagger 21 편 Block B - saya tengok Zico je. hihi


Zico and Beast's Yong Jun Hyung a.k.a Popping Dragon look freaky alike.
mungkin sebab style rambut.



                             Yong Jun Hyung                                    Zico

mereka juga berkabolarasi dengan orang yang sama iaitu Hyuna [4 Minute]


                         Hyuna ft. Junhyung                     Hyuna ft. Zico

saya nak cerita sikit. kalau anda geli, bacalah sambil tutup mata : 

Pertama kali saya melihat Zico, saya termenung seketika. kemudian saya meneliti setiap bucu mukanya. oh tak lain tak bukan memang mukanya seakan-akan Junhyung. dan tiba-tiba air mata saya mengalir kerana teringatkan Junhyung yang dah berpakwe kepada Goo Hara [Kara] hahaha k tipu tak nangis. jadi, Zico bagaikan menggantikan Junhyung dalam hidup saya. dan di situ lah saya mula meminati dia dan melupakan Junhyung serta-merta. kahkah tidak sama sekali. saya tidak akan melupakan Junhyung. Junhyung merupakan rapper yang saya minati selain Top & GD [Big bang], Baro (B1A4) dan sesiapa yang seangkatan dengan mereka. oh sebelum tu, saya mula meminati Zico bukan kerana mukanya seiras dengan Junhyung tetapi sebab *fikir sejenak...dua jam lima minit tiga saat telah berlalu. Ok hati saya tak nak bagi tahu sebabnya. saya rasa anda tahu apa sebabnya jika anda telah melihat/mendengar cara Zico ber-rap. mungkin dari segi perspektif saya, cara Zico ber-rap nampak cambest. mungkin bagi anda sekalian pulerrr-nya la kan, camtakbest. tak mengapa, pendapat setiap orang kan lain-lain. macam peribahasa setengah palsu ini, Zico dan Junhyung muka seiras, hati masing-masing berlainan. 


SEMOGA Junhyung dan Goo Hara BERKAHWIN.
*ramai pelajar di Korea 'menderita' kerana mereka berdua berkapel. negara lain tak tahu la pula.



the latest Zico's hair. much better. 

nak tahu lebih lanjut mengenai Zico sebab dah minat? carilah sendiri. usaha itu tangga kejayaan. 



No comments:

Post a Comment