Thursday, February 16, 2012

Omma, saeng-il chugha haeyo.

"K sepatutnya entry ni di-post kan dua hari lepas. Tapi tapi berokkksband kita tak secanggih tak se-osem kome punya. Kita punya selaju girl girl yg jalan sopan sopan mcm kita. puii. dah dah.


Ehem! '' Happy birthday to you.. Happy birthday to you.. Happy birthday to my MAK.. Happy birthday to you.." ceh sedap kan den nyanyi.


Hari Rabu lepas kan [160211] sebenarnya kan hari jadi mak kita. hehehehehe. Kita kan tak bagi apa pun tapi mak kita tak kisah. Bila hari jadi kita, kita hentak hentak kaki, kita hempas hempas pintu, kita muncung muncung mulut macam berukks bagai. Paling teruk, kita kan lari rumah sebab nak rompak kedai runcit abang CANON. hik hik. Konon kita nak merajuk. Konon kita nak hamekk perhatian. Tengok Nabilah, kau tipu tipu orang lagi.


Tengok ah sini, ni mak kita yang kiut miut tiut tu. *hamboii mak suka ni kena puji.






kan kan, datin betul kan dia? Oh gambar ni masa kita dengan family kita pergi sambut birthday mak kita dekat De Curve. ngeh. Sambut awal sehari dan kita post entry ni lambat dua hari. ciss
AKHIR SEKALI, mak mak mak, dengar tak Ila panggil ni? makk. MAKKKKKKKKKKKK! hamekk. haha. Semoga mak panjang umur. Semoga hidup mak sentiasa dirahmati. Semoga semoga dan semoga. Aminn."


Assalamualaikum.

dah baca? ini sepatutnya kisah tahun lepas. ayat pun macam bangang sikit. dah basi berkulat aku simpan. akhirnya, terkeluar juga daripada perut draft.

dan ya, hari ni hari lahir mak aku. mak, selamat hari jadi yang ke-54. cepatnya masa berlalu. aku masih anggap mak aku dalam sekitar 40-han. sewaktu zaman mudanya, mak memang menawan. aku sendiri cemburu. adik-beradik perempuan kami banyak ikut belah abah. abang aku banyak ikut belah mak sebab tu kaki dia tak banyak bulu. harap-harap abang aku tak baca. harhar.

aku tak sediakan apa-apa hadiah yang istimewa. makanya, aku nak lulus JPJ test kereta hari ni. kalau aku lulus, itulah hadiah untuk mak aku. cool tak? harap-harap lulus dengan jayanya. Amin.

abah cakap kalau lulus lesen boleh kerja sampingan. boleh cari duit untuk suami. eh maksud aku cari duit untuk diri sendiri. tak usahlah minta daripada mak abah lagi. sekarang ni makin dewasa, malu nak minta. malu sikitlah sebab kadang-kadang perlulah minta kalau bayaran tu beratus-ratus. macam bayar lesen kan. tapi dewasa ke aku ni? aku boleh jadi lebih kebudak-budakan kalau sembang dengan budak yang lebih muda daripada aku. buat malu muka je perangai tak sematang umur. umur dah 18 tahun. tak sedar diri. tak apa, makeup tebal. lainlah kalau muka comel sejak bebi. memang boleh tipu "hai saya baru je 18 bulan." tapi aku memang comel sejak bebi. masuk sekolah rendah, berubah satu kosong satu peratus. aku tunding jari kepada sukan tahunan sekolah. sorry bebi. ahh kawan aku si Asyikin Rosli punya pasal, aku suka cakap 'bebi'.

jadi, mak! tidak lupa juga, abah! terima kasih bagi $.$ untuk lesen kereta ni. tunggu dan lihat. saya pasti lulus. ingat, lulus lesen kereta sebagai hadiah hari jadi mak! InsyaAllah. ahh takutnya. serius. lebih takut daripada menduduki peperiksaan SPM. masa untuk tidur. tidur lewat, mata panda menanti anda. ahh mimpi ngeri agaknya malam ni. byee.

omma, appa, saranghae. oppa oppa Korea, saranghae juga. haha tak guna.


No comments:

Post a Comment