Wednesday, January 2, 2013

biskut, susu

Assalamualaikum.

Good morning! today is the second day of 2013! haha. kenapa aku rasa teruja? sebab assignment Agama Islam belum siap. ahaaaaaa. hari ni nak hantar. baru siap suku. partner pun siap suku kot. gabungkan baru jadi setengah. hmm. sebenarnya kelas kitaorang minta tunda tarikh submit tapi ustaz tak benarkan. tak silap aku dan kawan-kawan yang lain rasa, ustaz ada maklumkan kalau kerja seni kitaorang belambak boleh runding. cehh. maksud aku ustaz akan bagi tempoh lama sikit la. jadi, kitaorang pun minta tunda tapi beliau kata sebaliknya pulak. tak seperti apa yang beliau cakap sebelum ni. mungkin lupa? mungkin kitaorang yang salah dengar? mungkin ada salah faham? haha entah la tapi serius memang banyak lukisan kitaorang kena buat. lebih kurang 50 lukisan atau lebih sikit. tunggu je la apa akan berlaku kelas agama pukul 10.30 pagi nanti.


aku rasa nak cakap macam ni dekat ustaz. huhu macam bran je.
*Crayon by G.Dragon*


tiba-tiba teringat nasi goreng ikan masin semalam. lama tak makan. this is one of my favourite food. kan syok dapat makan nasi goreng ikan masin ni lagi pagi-pagi ni tapi apakan daya daku hanya mengalas perut dengan beberapa keping biskut sama susu suam jewww. macam la sedih sangat kan. sekurang-kurangnya aku dapat makan juga kalau nak dibandingkan dengan orang lain yang lebih memerlukan biskut dan susu tu. kita patut bersyukur la kan, alhamdullilah duduk Malaysia ni masih ada keamanan, ketenteraman. dapat makan makanan baikkkk punya. ada juga yang tak bersyukur, membangkang memilih je kerja dia. tu tak kena, ni tak kena. semualah tak kena. cuba bayangkan kau tinggal dekat negara lain yang tak aman, tak tenteram, tak sempat makan lagi, hang dah melayang. faham tak? ceh aku bukan reti sangat sebenarnya cakap benda-benda macam ni. boleh la seciput. biasa-biasa. janji ada sikit mesej aku selitkan. ahaa. maaf kalau salah.


itu je kot nak bagi tahu? 
have a nice day with your friends and family.
hargai la masa yang ada. ini atas nasihat untuk diri aku juga.
*sambung buat agama*



3 comments:

  1. kasi pedas sikit ayat tu. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat pedas tak reti pakai ah Falil. lain la kau, agaknya :P weh pehal comel sangat profile picture blog kau? haha.

      Delete